متن کامل خبر


 
تاکید بر لزوم به روزرسانی صفحات شخصی اعضای هیات علمی در پورتال دانشگاه

خلاصه خبر: نشست شورای دانشگاه با حضور رییس، معاونان و روسای دانشکده ها نهم اردیبهشت ماه در سالن شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر احمدی رییس دانشگاه در سخنانی با اشاره به اخبار دانشگاه طی دو هفته اخیر به برگزاری جشن دانش آموختگان اشاره و اظهار داشت: دانشگاه بیش از 2000 فارغ التحصیل در سال گذشته داشت؛ فارغ التحصیلان دکتری امسال حدود 580 نفر بودند که بیش از یک سوم فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد را تشکیل می دادند و دانشجویان دختر نیز درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان را به خود اختصاص داده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی از اعضای هیات علمی در سازمان های دیگر دارای مسئولیت و پست هستند که با اطلاع دانشگاه صورت نگرفته و روسای دانشکده ها باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند تا برای این کار مجوزهای لازم از سوی دانشگاه اخذ گردد. همچنین اعضای هیات علمی برای سفرهای خارج از کشور اعم از سفر علمی یا تفریحی باید با دانشگاه و دانشکده هماهنگ باشند تا مشکلی ایجاد نشود.
وی در ادامه گفت: در تصمیمات اخیر دانشگاه سعی ما بر این است که برای گروه های آموزشی کوچک (3 نفر یا کمتر) مدیر گروه تعیین نشود و با گروه های مجاور که همپوشانی نسبی تخصصی دارند توسط یک مدیر گروه هدایت شوند تا تصمیمات بهتری در گروه اتخاذ گردد.
در ادامه دکتر موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی در خصوص بودجه سال 98 دانشگاه توضیحاتی عنوان کرد و گفت: بودجه 98 به دانشکده ها ابلاغ شد که ما به جز موارد ضروری، بقیه آیتم ها را روی 60 درصد مبلغ بودجه پیش بینی کردیم. دانشگاه دو طرح برای بودجه ریزی طراحی کرد که شامل ردیف بودجه هزینه ای و بودجه درآمدی دانشکده ها ست که در این راستا تمام گروه ها و دانشکده ها باید از تمام ظرفیت خود استفاده کرده و درآمدزایی را در دستور کار خود قرار دهند.
در ادامه دکتر شفیعی نژاد مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، گزارشی در خصوص صفحات شخصی اعضای هیأت علمی در پورتال دانشگاه ارائه نمود.
وی اظهار داشت: پروژه ساماندهی صفحات اساتید از یک سال قبل شروع شد تا سروسامانی به بخش صفحات اعضای هیات علمی در پورتال دانشگاه داده شود. ما از طریق سامانه های گلستان، گوگل اسکولار و پارسه اطلاعات اساتید را بازیابی کردیم. هر عضو هیات علمی پنل کاربری مخصوص خود را دارد و می تواند اطلاعات خود را ویرایش کند.
وی گفت: ما طی نامه رسمی به دانشکده ها درخواست کردیم که اعضای هیات علمی صفحات شخصی خود را در پورتال تکمیل و به روزرسانی کنند که اگر این امر صورت نگیرد باعث کاهش رتبه وبومتریک دانشگاه می شود.
در ادامه اعضای شورا به بحث و بررسی موضوع پرداختند و رییس دانشگاه نیز ضمن تاکید بر اهمیت ارائه گزارش کار و زمینه فعالیت اساتید در صفحات شخصی آنها و لزوم دیده شدن فعالیت اساتید در سطح ملی و جهانی از معاونت پژوهشی خواست تا الزامات تحقق این امر را تنظیم و ابلاغ نماید.


15 اردیبهشت 1398 / تعداد نمایش : 1358