[ Print ]  [ Close ]

http://math.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22467   , 1403/02/20


نشست صمیمانه دانشجویان پردیس دانشگاهی برگزار شد


در ابتدای این مراسم دکتر باکوئی رئیس پردیس دانشگاهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان برخی ویژگی های دانشجویان پردیس را برشمرد و گفت: دانشجویان پردیس به دلیل پرداخت شهریه و هزینه تحصیل، قدر کلاس، استاد و امکانات را بیشتر می دانند و از آنجا که اغلب شاغل هستند از زمان و لحظات خود بهتر استفاده می کنند.

وی با اشاره به برخی تفاوت های بین دانشجویان پردیس و دانشجویان روزانه افزود: برخی دانشجویان پردیس با مشکل مسکن مواجه هستند. برای حل برخی تفاوت ها در ارائه غذا و خوابگاه به این دسته از دانشجویان تلاش هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد.

در ادامه مراسم دکتر کردنائیج معاون آموزشی دانشگاه بحث هوشمندی استراتژیک را مطرح کرد و گفت: در هوشمندی استراتژیک افراد و سازمان ها در خود ویژگی ها و ظرفیت هایی ایجاد می کنند که در بلند مدت توانمندی آن ها افزایش یافته و تبدیل به مزیت رقابتی پایدار شود. دانشجویان پردیس نیز دارای هوشمندی استراتژیک هستند. آنها با وجود اینکه از برخی امکانات دانشگاه بی بهره اند اما در واقع به مسائل مهم تری دست یافتند.

وی اضافه کرد: یکی از ارکان بحث هوشمندی استراتژیک، ظرفیت یادگیری است. دانشجویان پردیس عمدتا در بازار کار و شاغل هستند و برای اینکه در بلند مدت به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند به دنبال یادگیری مهارت های جدید رفته و ظرفیت های یادگیری خود را بالا می برند. دانشجویان پردیس از هوشمندی استراتژیک به خوبی استفاده کرده و می دانند که آینده به توانمندی های خاصی نیاز دارد و برای همین حاضر هستند با پرداخت هزینه به این مهارت ها دست یابند. این مورد دومین رکن هوشمندی استراتژیک است که همانا پایش محیط و نیاز های آینده است.

دکتر کردنائیج افزود: سومین رکن هوشمندی استراتژیک، تفکر استراتژیک است. در تفکر استراتژیک نگاه به آینده عمیق تر است. افراد دارای تفکر استراتژیک از عقل خود بهتر استفاده می کنند و آینده را زودتر و بهتر از بقیه می بینند و درک می کنند. در مقابل آینده دو رویکرد وجود دارد. یکی رویکرد انطباقی و دیگری رویکرد ساختن آینده. آنهایی که از تفکر استراتژیک برخوردارند خود، آینده را می سازند و محیط را به نفع خودشان دستکاری می کنند.

در بخش دیگری از این برنامه دکتر محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم سخنرانی کرد. وی با بیان خاطره حضور مقام معظم رهبری در منزل شهید تهرانی مقدم به این نکته اشاره کرد که چگونه آن شهید والامقام به درجه و جایگاهی رسید که مقام رهبری در خصوص ایشان فرمودند:'شهید تهرانی مقدم صدها مدیر، متخصص و مهندس را به گونه ای مدیریت کرد که کشور را به اقتدار و افتخار رساند' .

برادر شهید تهرانی مقدم گفت: زمانی که بحث ادامه تحصیل در خارج از کشورمطرح شد، آن شهید بزرگوار موافق نبود و گفت که ما باید در جنگ دکترا بگیریم. او از مظاهر مادی گذشت و با دست خالی توپخانه سپاه را راه اندازی کرد. در زمان موشکباران صدام، وی فرماندهی موشکی را به عهده گرفت و یکی از چند موشکی که با تلاش فراوان تهیه شده بود را مهندسی معکوس کرد. شهید تهرانی مقدم با شعار 'ما می توانیم' صنعت کشور را بکار گرفت و ساخت هر قطعه از موشک را به مجموعه ای واگذار کرد و با سختی بسیار توانستیم موشک بسازیم. پس از جنگ نیز زیر بار شرایط استکبار نرفت و خود با آزمون و خطا و البته با نزدیک شدن به امامت و ولایت به علم ساختن موشک های پیشرفته دست یافت و موشک با موفقیت ساخته و پرتاب شد.

دکتر تهرانی مقدم در پایان تأکید کرد: تعلیم و تربیت لازم است اما کافی نیست و اگر بخواهیم به موفقیت دست یابیم باید از بزرگان بیاموزیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همانند کشتی قدرتمندی است که با صلابت در طوفان ها پیش می رود و حضور در انتخابات به منزله بلیط سوار شدن به این کشتی است. با سوار شدن در این کشتی به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.

در ادامه مراسم دکتر ساداتی نژاد مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه با تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر (ع)  و روز جوان خاطر نشان کرد: ما در مکتب اسلام و مذهب تشیع بهترین الگوها را در اختیار داریم. الگوهای واقعی و بزرگ که دارای ابعاد شخصیتی والایی هستند و جوانان می باید با اقتدا به این الگوها از مسیر و راه آنان پاسداری کنند. یکی از این الگوها حضرت علی اکبر است که در راه آزادگی باکی از مرگ نداشت و در راه حق به شهادت رسید.

این مراسم با اجرای برنامه موسیقی و تقدیر از برگزیدگان پایان یافت.



13:46 - چهارشنبه 2 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22467    /    تعداد نمايش خبر : 444