[ Print ]  [ Close ]

http://math.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21953   , 1403/02/31


جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد

 این مراسم  به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، معاونت فرهنگی و واحد مشاوره بانوان این دانشگاه با حضور دکتر شاهین فرهنگ، روانشناس تربیتی، و جمعی ازمسئولان دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
دکتر سید مهدی ساداتی‌نژاد، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با حضور در مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن گفت: یکی از شادترین لحظات لحظه‌ای است که به نام حضرت زهرا(س) دور هم جمع شدیم و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.
وی با اشاره به تقارن روز میلاد حضرت زهرا(س) و شهادت سردار قاسم سلیمانی، یاد و خاطره این شهید بزرگ و سایر شهدا را گرامی داشت.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با ذکر روایتی از حضرت ولی عصر(ص) در بیان جایگاه حضرت فاطمه(س) خاطر نشان کرد: امام زمان عجل الله، الگوی خود را حضرت زهرا سلام الله علیها ذکر کرده‌اند و ایشان نیز حضرت محمد(ص) را الگوی خود قرار داده‌اند. انشاالله ما نیز بتوانیم حضرت زهرا(س) را الگو قرار بدهیم.
وی با اشاره به حدیث قدسی دیگر درباره مقام حضرت زهرا(س) در آفرینش یادآور شد: در تایید مقام حضرت زهرا این حدیث قدسی کافی است که خداوند به پیغمبر می‌فرماید:« اگر تو نبودی این جهان را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما را خلق نمی‌کردم» بنابراین از این حدیث می توان به عظمت حضرت فاطمه(س) و نقش زنان و ماردان در خلقت اشاره کرد.
دکتر شاهین فرهنگ، روانشناس و مشاور تربیتی نیز با حضور در جمع دانشگاهیان تربیت مدرس نکاتی را درباره زندگی هدفمند و رسیدن به موفقیت عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها با یک هدف و ماموریتی به این دنیا آمده‌اند تصریح کرد: بر اساس تحقیقات دانشگاه هارواد، ۹۷ درصد مردم جهان بدون هدف زندگی می‌کنند. این دسته از افراد آرزو را با هدف اشتباه می‌گیرند که مانند تیرهای رها نشد در کمان زندگی است. تنها ۳ درصد از افراد برای خود هدف مشخص دارند. بر این اساس داشتن هدف و برنامه در زندگی هر فرد اولویت مهمی محسوب می‌شود.
این دانش آموخته دانشگاه «هاروارد» هدف را آرزویی دانست که به طور دقیق و روشن مشخص شده و برای آن زمان در نظر گرفته می‌شود.
دکتر فرهنگ ادامه داد: بر اساس این تعریف انسان‌های موفق کسانی هستند که بر خواسته‌های خود متمرکز می‌شوند نه به داشته‌هایشان. در این صورت سیستم فعال کننده شبکه مغزی(
RAS) فعال شده و فرد داشته‌ها و امکانات خود را می‌بیند و در نتیجه به هدفش می‌رسد.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص اهداف گفت: طبق فرمایش امام علی(ع) باید در مسیر اهدافمان بزرگ فکر کنیم اما کوچک عمل کنیم. یعنی برای رسیدن به اهداف بزرگ از قدم‌های کوچک استفاده کنیم.
دکتر فرهنگ همچنین به از دست ندادن انگیزه، امید و باور در مسیر رسیدن به اهداف تاکید کرد.
در انتهای این مراسم به تعدادی از حاضران به قید قرعه جوایز و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.


08:50 - چهارشنبه 13 دی 1402    /    شماره خبر : 21953    /    تعداد نمايش خبر : 252